12 aug.
Inainte de toate va recomand sa va luati doar accesorii auto de calitate si la un pret imbatabil.
Datorită unor necesităţi apărute zilele astea am fost nevoit să demontez faţa de portieră dreapta spate de pe draga mea maşinuţă, Opel Astra G.
Am căutat pe net diverse fotografii sau explicaţii privind demontarea feţelor de portieră pe modelul Astra G de la Opel însă nu am găsit nimic ce m-ar fi putut ajuta.
Aşadar am purces la demontare doar cu ingeniozitatea de care dispun şi cu speranţa că totul va rămâne cât de cât intact.
Am făcut şi câteva fotografii ce ilustrează destul de bine operaţiunea de demontare a feţei de portieră de pe Opel Astra G.
Primul pas este dotarea cu două şurubelniţe, una în cruce de mărime mai mare, solidă şi una dreaptă mai finuţă – dar nu exagerat de finuţă precum alea pentru ceasurile mecanice 😉
1. Cu şurubelniţa dreaptă se scot capacele de plastic din poziţia a) şi b) ce acoperă şuruburile cu numerele 2) şi 4).
2. Tot cu aceeaşi surubelniţă se scoate butonul ce comandă geamul electric – poziţia c) apoi carcasa ce acoperă tweeter-ul – poziţia d).
Pentru a scoate aceste patru elemente de plastic se introduce şurubelniţa dreaptă foarte finuţ pe lângă ele, pentru a nu lăsa urme în plastic, apoi se exercita o ljeră presiune combinată cu o miscare de extragere din locaşul lor.
3. Cu ajutorul surubelniţei în cruce se deşurubează cele 5 şuruburi marcate în fotografii de la 1) la 5)
4. Începând din apropierea şurubului 1) se trage de faţa de portieră forţând-o puţin pentru a ieşi din capsele cu care este prinsă de tablă. Repet, se forţeză prin tragere însă nu exagerat de mult până rămâneţi cu bucăţi din faţa de portieră în mână.
5. După ce aţi terminat operaţiunea aceasta nu vă mai rămâne decat să ridicaţi faţa de portieră împreună cu chederul interior aşa cum indică săgeata albastră din prima imagine.
6. Pentru a detaşa complet faţa de portieră trebuie să deconectaţi butonul pentru geamul electric şi tweeter-ul care sunt dotate de nişte mufe ce pot fi uşor desprinse precum şi cablul pentru deschiderea uşii ce este aşezat într-o siguranţă în spatele mânerului cromat.
Cam ăştia ar fi paşii necesari pentru demontarea feţei de portieră la Opel Astra G.
În mai puţin de jumătate de oră am făcut toată operaţiunea, inclusiv fotografiile de mai sus. Acum cunoscănd paşii şi toate butoanele ascunse cred că în max 15 minute se poate demonta faţa de portieră de pe Opel Astra G.
5 Responses for "Demontare faţă portieră Opel Astra"
dar stii cum se desface manerul in caz ca nu e geam electric ?
Nu am idee cum este mânerul la versiunea fără geam electric.
Cu siguranţă trebuie sa fie un capac şi un şurub sub el.
Baftă!
de ar fi asa usor frate 🙂 , asa e pe dacii 😀
la noi trebuie un fel de spaclu special de la opel,
sau, zic ei, cu o surubelnita fina desi nu o sa poti niciodata,
exista o asa zisa ,,metoda carpei” unde infasori o carpa si te chinui sa scoti siguranta de pe tija
dar un amic a zis ca cel mai bine e sa imping fatza si cu un cleste sa scot siguranta, dar nu reusesc 🙁
ms oricum 😉 …… si daca te intereseaza am manualul opel astra pt reparatii iti arata cum sa desfaci tot (dar asta cu manieru nu e facut bine)
salut maf , vreau eu manualul pentru reparatii 😀
Salut,am o problema la inchiderea centralizata si nu stiu ce sa ii fac.Problema este ca am avut un car chit pt.telefon si l-am dat jos eu. SI FACEA LEGATURA CU RADIO CASETOFONUI.Am scos casetofonul si i-am scos mufa .Din mufa mai iesau mai multe fire care se duceau sub bord la care mufa nu intra nicaieri .De cand i-am scos mufa de la casetofon nu mai imi ia nici codul la casetofon nici inchiderea centralizata nu se mai inchide de la cheie doar cand bagi chieia in iala de la usa se inchide toate dar nu mai licare nici luminele de la inchidere .Va rog frumos care stie sau aveti ideie datimi si mie un raspuns. Va multumesc.
Exprima-te! Arata ca ai o opinie! Comenteaza: