Google experimenteaza de ceva vreme noi modalitati de a determina relevanta rezultatelor cautarilor dupa anumite cuvinte cheie.
Unul dintre aceste experimente se aseamana uimitor de mult cu formatul lansat de catre cei de la Digg.
Daca la Digg votezi stirile sau articolele care ti se par interesante la Google e clar ca se vor vota rezultatele ce ti se par relevante cand cauti dupa un anumit cuvant cheie.


Dupa spusele celor de la Google chestia asta ne va ajuta pe noi sa avem intotdeauna printe primele rezultate doar pagini utile cu adevarat fiind astfel feriti de pagini fara content sau altele asemenea.
Acest sistem de rating va permite mutarea rezultatelor importante pe primele pozitii in functie de obiceiurile de navigare si cautare ale fiecaruia dintre noi.
Cu alte cuvinte mergem vertiginos de serios spre caricatura „Q: Where are my keys?; Google: Right on the table where you left them, moron”.
Google va stoca preferintele noastre si rating-urile date diferitelor rezultate cu scopul declara de a ne ajuta in cautarile viitoare.
In background se pot folosi aceste rating-uri pentru a determina link popularity pentru anumite rezultate si a le favoriza pe acestea in rezultatele generale.
Screenshot-ul propus de cei de la Google este relevant pentru modul de functionare a sistemului.
Google Dogg experimental results rating

Un click pe sageata in sus urca rezultatul in fruntea listei unde primeste o stea (au ei o boala cu stelele 😀 ) iar un click pe „X” elimina rezultatul respectiv din afisrile ulterioare.
Era normal ca pana la urma motoarele de cautare si retelele de social bookmarking sa ajunga la un punct comun si uite ca Google incepe sa se miste in sensul asta.

Ei si aici vine partea interesanta pentru ca umbla vorba pe net ca atat Google cat si Microsoft se pregatesc sa arunce un anumit numar de milioane de dolarei pentru achizitia retelei Digg. ( via TechCrunch