A se observa ghilimelele din titlu.
Dat fiind faptul ca au iesit atatea discutii in blogosfera in legatura cu lista de cuvinte cheie din footer-ul blogului meu m-am decis, dupa ceva timp de judecata la rece, sa va prezint de unde a plecat toata tevatura asta.
Stand si analizand statisticle de trafic ale blogului undeva pe la inceputul acestei luni am observat cu mare curiozitate cam dupa ce cuvinte cheie ajung viziatorii la mine pe blog in urma cautarilor pe Google.
Normal ca atunci erau putini utilizatori si relativ putine cuvinte cheie dupa care ajungeau la mine pe blog.


Atunci am zis ca ar fi interesant de facut o rubrica undeva in dreapta blogului unde sa prezint cuvintele astea cheie si cu numarul de cautari efectuate pentru fiecare dintre ele.
Dar din cauza ca unele cuvinte erau prea lungi nu s-a incadrat in sidebar asa ca am decis sa le pun in footer.
Asadar am purces la treaba.
In doi timpi si trei miscari am creat o baza de date noua si o tabela numita „cautari” cu vreo 4-5 campuri dintre care cele mai importante sunt id, keyword, data, referrer si inca alte cateva campuri pentru organizarea ulterioara a acestor cuvinte cheie.
Repejor am deschis un mcedit pe fisierul footer.php.
Primul lucru a fost sa separ cuvintele cheie din url-ul referer si sa-l introduc in baza de date cu un simplu INSERT INTO.

Dupa ce am preluat cuvantul cheie dupa care a ajuns vizitatorul pe site este timpul sa afisam cele mai cautate cuvinte cheie dupa care s-a ajuns pe blog.
Un SELECT keyword, count(*) FROM cautari cu conditia ca data sa fie mai recenta de 24 de ore, isi face treaba de minune pentru extragerea rezultatelor din baza de date. Normal ca la afisarea rezultatelor am optat pentru un „strong” urmand ca ulterior sa ii adaug si un „a href” cu link catre modulul de cautare wordpress precum si un tag „title” cu scopul de a optimiza din punct de vedere SEO.

In primele zile au fost relativ putine cuvinte cheie 80-100 din care multe se repetau astfel incat unice ramaneau cca 30-40 ceea ce nu era prea mult pentru footer.
La vreo 2 zile am observat o crestere vertiginoasa a numarului de vizitatori precum si a numarului de cuvinte cheie.
Din cateva sute de vizitatori pe zi am ajuns in decurs de mai putin de o saptamana la peste 10.000 de vizitatori dupa trafic.ro insa dupa statisticile din logurile apache sunt peste 20.000 de vizitatori.
Unii se lauda ca stiu cum sa aduca 1000 de vizitatori noi pe zi eu am reusit 20.000 in cateva zile :D.
Am ajuns cu usurinta la peste 10.000 de cuvinte cheie unice pe zi.
Bineinteles ca asta nu e un trafic de calitate si nu m-as fi asteptat niciodata la asta. Nu e un trafic care sa aduca profituri sau castiguri pe termen lung.
In concluzie toate cuvintele cheie care se regasesc in footer sunt exact cuvintele cautate de vizitatori cu Google si nu le-am introdus eu, nu le-am furat de pe trafic.ro sau alte site-uri de gen cum au afirmat unii.
Intentia nu a fost sa spamez Google sau sa trag in piept vizitatorii pentru ca nici mie nu imi place cand caut ceva cu Google sa intru pe 50 de rezultate pana gasesc ceea ce imi trebuie.
Nu am copiat nimic de pe site-uri „americane” sau de pe la altii din Romania si nu imi place sa fiu pus in rand cu acestia.
Momentan am limitat numarul cuvintelor cheie la 100 si probabil ca asa vor ramane de acum inainte.

Cu ce m-am ales dupa toata miscarea asta?
Cu o baza de date de peste 250.000 de cuvinte cheie cautate de catre vizitatori si cu un scandal monstru in blogosfera romaneasca.
Ehh si de aici incepem sa schimbam foaia pentru ca indiferent de situatie nu voi accepta niciodata injurii sau critici venite de la indivizi ce promoveaza non-contentul, indivizi ce nu sunt in stare nici macar sa-si faca un update la wordpress fara ajutorul altora, indivizi care nu au contribuit cu nimic la dezvoltarea internetului in Romania insa la fiecare post de pe blogul lor improasca cu rahat in stanga si in dreapta si nicidecum de la indivizi care nu au cei sapte ani de acasa si nu sunt in stare sa poarte o conversatie civilizata.
Dar despre toate acestea vom discuta intr-una din zilele viitoare.